Година след една от най-тежките катастрофи у нас, откриха страшни нарушения при ремонта на пътя от страна на “Трейс”

katastorfa Svoge avtobus tragedia

Една година след тежката катастрофа край Своге, граждани и близки на жертвите почетоха паметта им със заупокойна молитва и осветиха паметна плоча на мястото на инцидента.

При трагедията на 25 август миналата година автобус излезе от пътното платно и се преобърна в Искърското дефиле. 20 от пътниците загинаха, много други пострадаха.

Разследването е показало, че шофьорът на автобуса е карал с 13 километра в час над ограничението в тази пътна отсечка, което е било 40 км/ч. Той не е успял да “вземе” завоя, при което автобусът е ударил две коли, преминал е през мантинелата и е паднал от голяма височина.

От прокуратурата обявиха, цитирани от bTV, че ако ремонтът на този пътен участък е бил извършен според стандартите и пътната настилка е била в добро състояние – дори и с 53 километра в час, с които шофьорът е навлязъл в завоя, той е щял да премине успешно и е нямало да се стигне до катастрофа. Фирмата,  ремонтирала участъка, е “Трейс София” ЕАД, която е част от “Трейс Груп Холд” АД. 

Treis skandal pat krai Svoge asfalt

През април тази година говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова обяви, че асфалтовата смес, която е била полагана като последен слой на пътя край Своге, не отговаря на рецептата за това – какво трябва да бъде съдържанието й. Тя обясни, че е бил сложен варовик, а не трошен камък, като варовикът е много по-евтин.

Това е довело до силно нарушена възможност на сцепление на гумите с пътната настилка. Считаме, че всички тези лица умишлено са проявили безотговорно отношение към своите задължения и са си позволили да съставят документи с невярно съдържание, за да може да се позовават на тях в случай на проверка. Установено е, че нищо, описано от тях, не отговаря на обективната истина“, каза още Арнаудова.

От прокуратурата днес потвърдиха пред bTV, че е установена фалшифакация при документите, с които е удостоверена проверката на качеството на асфалта, положен от “Трейс София” ЕАД при ремонта на пътната отсечка край Своге.

Протоколите от лабораторни изследвания са неистински – не са подписани от служители на лабораторията“, съобщиха от прокуратурата пред bTV. Не можело обаче да бъде установено кой е извършил фалшификацията.

И още един скандален факт – лабораторията, която извършила изпитанията на асфалтовата смес е собственост на фирмата, която е трябвало да бъде проверена за качеството на ремонта на пътя – “Трейс Груп Холд”. Излиза, че тя сама е проверявала себе си. Въпреки всички тези безобразия, управляващите не “подгониха” шефовете на “Трейс Груп Холд”.

pat Svoge katastrofa

Прокуратурата обвини “бушони”, сред които Бисер Иванов – изпълнителен директор на “Трейс – София” ЕАД, който е подчинен на босовете на “Трейс Груп Холд”, техническият ръководител, началникът на Асфалтовата база в Кюстендил, както и инженер, който е осъществявал строителен надзор на строителните дейности. Обвинени са и бившият шеф на АПИ Светослав Глосов, членът на  УС на агенцията Дончо Атанасов, както и шофьорът на автобуса. Всички те са на свобода, а делото не можело да влезе в съда, защото от прокуратурата не успявали да открият няколко роднини на загинали при тежкия инцидент?!

“Трейс Груп Холд” е едно от строителните компании, които са спечелили най-много обществени поръчки от правителствата на Бойко Борисов. Това са поръчки за десетки, ако не и за стотици милиони, категорични са наблюдатели.

Катастрофата и състоянието на пътя станаха повод за оставки на трима министри.- Валентин Радев, Николай Нанков и Ивайло Московски, съответно на вътрешните работи, на регионалното развитие и благоустройството и на транспорта.

Шефовете на “Трейс Груп Холд” обаче не бяха привлечени под отговорност. Не само това, те продължават да “печелят” големи общестевни поръчки, за много пари!

Споделете тази публикация! Дайте шанс и на приятелите си да бъдат информирани!

loading...

Вашият коментар

Червено © 2016 Tyxo.bg 

counter Frontier Theme