Обвиниха един от шефовете на “Трейс” заради пътя убиец край Своге, от фирмата изготвили документи с невярно съдържание

Treis skandal pat krai Svoge asfalt

Прокуратурата привлече като обвиняеми още 7 души по случая с тежката автобусна катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души, а 8 получиха средни телесни повреди.

Сред обвиняемите са бившият шеф на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) Светослав Глосов, настоящият член на Управителния съвет на Агенцията Дончо Атанасов, както и директор на дирекция в АПИ. Клиенти на прокуратурата стават още Бисер Иванов – изпълнителен директор на “Трейс – София“ ЕАД – фирмата, която е извършила ремонта на пътя; техническият ръководител; началникът на Асфалтовата база в Кюстендил, както и инженер, който е осъществявал строителен надзор на строителните дейности.

Говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова обяви, че асфалтовата смес, която е била полагана като последен слой на пътя край Своге, не отговаря на рецептата за това, какво трябва да бъде съдържанието й. Тя обясни, че е бил сложен варовик, а не трошен камък, като варовикът е много по-евтин.

Това е довело до силно нарушена възможност на сцепление на гумите с пътната настилка. Считаме, че всички тези лица умишлено са проявили безотговорно отношение към своите задължения и са си позволили да съставят документи с невярно съдържание, за да може да се позовават на тях в случай на проверка. Установено е, че нищо, описано от тях, не отговаря на обективната истина“, каза още Арнаудова.

pat Svoge katastrofa avgust 2018

Бившият шеф на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) Сетослав Глосов е трябвало да свика извънредно заседание на Управителния съвет на Агенцията, за да се разгледат сигналите за множество инциденти в този участък и да предприеме действия по усвояване на банковата гаранция в полза на АПИ, която от “Трейс” са предоставили. Тя е била около 2 милиона евро.

“Но вместо да се случи това, Глосов изпратил писмо до “Трейс” с молба да отстранят констатираните нередности. От страна на “Трейс” има реакция – те се позовават на изготвени документи с невярно съдържание. Те са твърдели през цялото време, че с оглед на извършеното от тях добросъвестно строителство не би могло да настъпи износване на най-горния слой на асфалта”, коментира Румяна Арнаудова.

Тя отбеляза, че още през 2017 година в района на тежката катастрофа са започнали да стават множество пътни инциденти. Началникът на Районното управление на полицията в Своге е подавал сигнали в АПИ и в Областното пътно управление за тях.

По инициатива на полицията са съставяни и протоколи за състоянието на пътя, които също са изпратени в АПИ. Първият сигнал е постъпил на 23 юни 2017 година, но не е имало съответни адекватни действия на ръководните органи, по-конкретно на Дончо Атанасов и Светослав Глосов“, каза Румяна Арнаудова.

Тя обясни, че Дончо Атанасов е трябвало, след като АПИ е получавала продължаващи сигнали за лошото състояние на пътя, да предприеме действия за финансиране на такъв ремонт.

“Отново бездействия от страна на Дончо Атанасов. Тези действия от страна на двамата членове на УС на АПИ са престъпления по служба. Целта им е била да не се причинят неблагоприятни последствия за фирмата строител “Трейс” и тя да усвои банковата гаранция”, заяви Румяна Арнаудова.

Споделете тази публикация! Дайте шанс и на приятелите си да бъдат информирани!

 

loading...

Вашият коментар

Червено © 2016 Tyxo.bg 

counter Frontier Theme