Премиерът Борисов им се скара, разследваха ги, уж се отказаха от строежа на тунел “Железница”, но… им дават поръчката за 185 370 370, 37 лв. без ДДС

magistrala Struma stroezg

Компанията “Джи Пи груп” (АД G.P. Group Ltd) обяви през октомври миналата година, че се отказва да участва в проекта за тунел ”Железница” на автомагистрала “Струма”, а премиерът лично разпореди изваждането й от всички проекти с еврофинансиране. Въпреки това – днес от Агенция „Пътна инфраструктура“ обявиха, че договорът вече е сключен и тунелът ще се строи именно от отказалата се и извадена от проектите компания в съдружие с още две дружества.

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е подписала договора за изграждане на тунел “Железица” с избрания консорциум ДЗЗД „АМ Струма Тунел 2018“. В него  участват компаниите “Джи Пи груп” АД, “Глобал Кънстръкшън” ООД и “Виа план” ЕООД.

Името на  „Джи Пи Груп“ АД постоянно се тиражира – наскоро с некачествения ремонт на улица “Граф Игнатиев” в София, коментира frognews.bg

Доста шум се вдигна и след разследване на изданието “Биволь”, че са унищожени документи, доказващи злоупотреби с европейските фондове. Това накара още миналата година премиера Бойко Борисов да нареди изваждането на компанията от всички търгове с европейско и държавно финансиране, припомня economic.bg.

В началото на октомври 2018 година “Джи Пи Груп” обяви, че сама ще се откаже от проекта за тунела “Железница”, който има сериозно еврофинансиране. По-малко от месец след това обаче – вече бившият шеф на АПИ, Светослав Глосов заяви, че компанията така и не е внесла официално заявление за оттегляне.

Върховният административен съд (ВАС) също посочва, че няма никакви доказателства, че “Джи Пи Груп” се е отказала да изпълни мащабната обществена поръчка за тунела.

От Агенция „Пътна инфраструктура“ уточняват, че са пристъпили към подписване на договора, след като на 12 януари 2019 година Върховният административен съд се е произнесъл в полза на решението на АПИ за избор на изпълнител. След като единият от избраните изпълнители не е удължил срока на валидност на офертата си, АПИ са сключили договора с вече споменатото сдружение.

tunel Zgeleznica magistrala Struma shema

Какво ще се строи?

Съоръжението трябва да е с дължина около 2 километра и ще бъде най-дългият пътен тунел, който е изграждан у нас. От Пътната агенция посочват, че стойността на договора е 185 370 370, 37 лева без ДДС, а проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г., както и от националния ни бюджет.

Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи e 1060 календарни дни, което прави малко повече от 2 години и 9 месеца.  Тунелът трябва да бъде с всички необходими системи за енергоефективност осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н.

Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 метра и 24 м, подпорна стена и др.

През миналата година АПИ проведе обществена поръчка за избор на изпълнители за 3 обособени позиции – за тунела, както и за пътя преди и след съоръжението. Това беше направено, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на Оперативната програма. Общата стойност  без ДДС на трите обособени позиции в проекта излиза към 233 798 012 лева.

Още през миналата година бяха подписани договорите за проектирането и строителството на пътните трасета. Отсечката преди тунела в посока София – Кулата е с дължина 720 метра. Тя включва и обслужващ тунелен път при северния портал, и мостово съоръжение с обща дължина 620 метра. Участъкът ще бъде изграден от ДЗЗД „Железница – Север“, в което са: „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД (дружеството участва в ДЗЗД-то, което не удължава офертата си за тунела) и „Главболгарстрой Интернешънъл“ ЕАД. Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС.

Участъкът след тунел „Железница“ е 1,4 км. Той ще бъде построен от „ПСТ ГРУП“ ЕАД. Договорът включва проектиране и строителство на автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др. Стойността на договора е 18 442 297,40 лв. без ДДС.

Споделете тази публикация! Дайте шанс и на приятелите си да бъдат информирани!

 

loading...

Вашият коментар

Червено © 2016 Tyxo.bg 

counter Frontier Theme