Борци срещу корупцията откриха нередности по бъдещото трасе на част от магистрала “Струма”

avtomagistrala Struma novo trase mashini

Строителни  машини вече разчистват трасето по новия участък на АМ “Струма” в Кресненското дефиле. Подготвителните дейности обаче се извършват преди държавата да е избрала фирма-изпълнител за най-тежката част от трасето на магистралата.

Разследване на bTV и неправителствената организация “Антикорупционен фонд” потърси отговор на въпроса – може ли да се строи магистрала зад гърба на държавата и какво стои зад това – благотворителна дейност или увереност как ще приключи процедурата. На 30 август миналата година Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) обяви обществена поръчка за изготвяне на технически проект и строителството на платното в посока от „Кулата” към София. То ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе. Дължината на отсечката е почти 24 километра, а стойността на поръчката е 430 милиона лева.

Все още не е избран изпълнител на обществената поръчка, но се оказва, че повече от година се работи по рачистване на терена, а тежките машини копаят с изненадваща точност именно върху предвидения за новата магистрала маршрут.

Първи за съмнителните строителни работи алармират от неправителствената организация “Антикорупционен фонд”. Техни експерти получават и проверяват сигнал, придружен със снимки, на които се вижда как работят тежки машини. Прави се вертикален сондаж. Въпреки че на терен не би трябвало да се случва нищо – хората, които живеят и работят около бъдещото трасе на магистралата, следят движението на строителна техника, която още през миналото лято – преди да е обявена обществената поръчка, проправя временни пътища в планината. Това вероятно означава, че може би някой знае предварително, че ще спечели конкурса.

За да са сигурни, че временните пътища и сондажите са свързани със строителството на магистралата, от “Антикорупционния фонд” са поръчали анализ на спътникови изображения, който да покаже кога точно са правени и как се отнасят спрямо трасето на магистралата. В проучвания участък са открити 8 промени. Всяка от тях плътно съвпада с бъдещото трасе на “Струма”, в посока от “Кулата” към София. Анализът на сателитните изображения показва още, че те са правени преди да е обявена обществената поръчка и са на държавна територия, стопанисвана от Горското стопанство в Кресна.

От АПИ отговарят с писмо на запитване на bTV и твърдят, че не знаят за подобни подготвителни дейности по бъдещото трасе. От Пътната агенция уточняват, че не са възлагали изпълнението на никакви дейности, свързани с бъдещото трасе – нито извършването на сондажи, нито прокарването на временни пътища или каквито и да било други дейности.

Така горските служители остават единствените, които трябва да знаят какво се е случвало през миналото лято. Те твърдят, че не знаят кои са фирмите, които разкопават и правят сондажи. “Знаят ги обаче хората, които работят в района  някой казват „Геострой”, а други – „Главболгарстрой” “, разказват от bTV.

Кметът на Кресна Николай Георгиев потвърди, че и негови служители са виждали строителна техника по бъдещото трасе на магистралата, но територията не била общинска и не проверили кой работи там. В общината не били постъпвали никакви документи за извършваните дейности в района.

Въпросът остава – кой си подготвя изпълнението на поръчка за 430 милиона лева, без да е обявен победител в конкурса?

Споделете тази публикация! Дайте шанс и на приятелите си да бъдат информирани!

Подобни публикации


loading...

Вашият коментар

Червено © 2016 Tyxo.bg 

counter Frontier Theme