Кой и защо иска да натовари хората с много скъпи задължителни застраховки

grazdanska otgovornost zastrahovka

Вариантът на системата “Бонус Малус” при образуването на цените на задължителната застраховка “Гражданска отговорност”,  предложен за обсъждане от Комисията за финансов надзор (КФН) в момента, наказва примерните шофьори и не стимулира доброто поведение на пътя, каквато би трябвало да е целта“.

Това заяви пред Нова телевизия Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мотоподготовка. Той обясни, че в държавите като Великобритания, Германия и Франция, където тази система е била въведена, това е станало чрез предоставяне на стимули преди въвеждането на наказания за водачите.

Тук се започва с една голяма дебела тояга и един морков, който отива в плюс на застрахователите. Бонусът е за застрахователите, малусът е за шофьорите, защото този закон нито е ясен, нито е точен. Всеки закон, който засяга пътя, трябва да е в полза на намаляването на броя на загиналите. В този случай ние наказваме пистолета, който е гръмнал, а не човека, който е натиснал спусъка. Е, къде е превантивната мярка, какъв е смисълът човек да бъде почтен и добър на пътя? Тази система не стимулира добрия водач, оттук тя не стимулира доброто поведение на участниците в движението, слага всички на една нога, но пълни джоба на застрахователите“, коментира Йонко Иванов.

Ако бъде прието предложението на чиновниците от КФН, застраховката “Гражданска отговорност” може да стане по-скъпа за шофьорите, купили автомобил на старо от собственик с провинения на пътя. Тази идея е направо абсурдна, категорични са експерти, но тя отново е в интерес на застрахователните дружества.

Komisia finansov nadzor KFN

Интересното е, че финансирането на Комисията за финансов надзор (КФН) не се осигурява от държавния бюджет, а от таксите, който тя събира от бизнес структурите, които контролира. Сред тях значителен принос имат застрахователните компании, което означава, че на практика те – косвено, плащат заплатите на представителите на КФН. А те не са малки – председателката на Комисията за финансов надзор Карина Караиванова през февруари тази година обяви, че получава по 13 146 лева на месец. Нейните заместници „се разписват” всеки месец срещу – между 11 432 лева и 12 003 лв. И това е само основното им месечно възнаграждение, върху което получават различни надбавки и бонуси, да не говорим за командировачните – за посещения у нас и в чужбина. Тези заплати са по-високи от трудовите възнаграждения на президента и министър-председателя ни.

При това положение – как да не уйдисат на застрахователите и да им гарантират сигурни приходи под формата на безбожно скъпи застраховки „Гражданска отговорност”, които са задължителни за собствениците и водачите на моторни превозни средства?! А дали само огромните заплати на шефовете на КФН, които се форимат и от таксите на застрахователите, са причина за толкова благосклонното им отношение към този бизнес сектор?!

А нормалните хора, които карат коли за по 1200 – 3000 лева и се очаква да плащат “Гражданска отговорност”, която може да достигне до 2000 лева на година?! От тях явно се очаква да си мълчат, да не протестират и да „пълнят гушите” на богаташите!.

Интересено е – защо Комисията за финансов надзор не се загрижи преди „фалита” на застрахователната компания „Олимпик”?! Защо КФН допусна над 200 хиляди български граждани да бъдат измамени и да останат без застраховките си, които са платили?!

Споделете тази публикация! Дайте шанс и на приятелите си да бъдат информирани!

Подобни публикации


loading...

Вашият коментар

Червено © 2016 Tyxo.bg 

counter Frontier Theme