Колони от камиони и автобуси “посрещат” лидерите от Европейския съюз

kamioni TIR-ove

Протестни колони от автобуси и ТИР-ове ще посрещнат лидерите на страните от Европейския съюз и делегациите, които пристигат у нас за лидерската среща утре (17 май).

Възможни са и блокади на гранични пунктове, а причината е несъгласието на транспортните ни фирми с предлагания законодателен “Пакет за мобилност” на Европейската комисия. Той е по известен като закона “Макрон”.

Георги Цанов от Съюза на превозвачите в България заяви пред телевизия “Bulgaria ON AIR”, че ако “Пакетът за мобилност” на ЕК се приеме, българските транспортни фирми ще търпят огромни загуби.

“Има дискриминация в основата на този закон. На всеки 3 седмици шофьорите трябва да се връщат в държавата на местодомуване. Ако си международен шофьор и решиш да прекараш почивката си в Париж – не можеш, защото законът не позволява”, категоричен е той.

Цанов смята, че някой иска да махне българските транспортни фирми от бранша, а държавите от Източна и Централна Европа да станат донори на работна ръка за Запада.

rsz_svilenski_bsp_ivanov_gerbПредстоящият протест на превозвачите доведе и до пореден спор между БСП и ГЕРБ. Той се разрази между депутатите Георги Свиленски (БСП) и Станислав Иванов (ГЕРБ).

Двамата спориха в студиото на предаването “Здравей, България” по Нова телевизия.

От левицата показаха доклад от Съвета на Европейския съюз по транспорт, от който според тях става ясно, че правителството не е защитило интересите на превозвачите ни. От ГЕРБ пък отговориха, че БСП търсят скандали заради успеха на европредседателството.

Ако не се бяхме активирали по тази тема, никой нямаше да разбере за проблема. Твърдим, че на заседание на съвета по транспорт в ЕС – в присъствието на министър Московски, когато е разглеждан “Пакетът за мобилност”, всички държави са си казали своите препоръки. Нашите мълчат и няма изказвания от българска страна. Стенограмата го доказва“, заяви Георги Свиленски.

На тази среща беше решено, че темата няма да се дискутира в Естонското председателство, а ще остане за Българското. Когато на този Съвет се поставиха червените линии, до ден днешен не са преминати от българското правителство. Ние стоим на страната на превозвачите“, му отговори Станислав Иванов.

Споделете тази публикация! Дайте шанс и на приятелите си да бъдат информирани!

Подобни публикации


loading...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Червено © 2016 Tyxo.bg 

counter Frontier Theme