България беше развита индустриална държава, помните ли (снимки)

AEC Kozlodui 70-te godini

Преди 10 ноември 1989-а година България беше достигнала висока степен на индустриално развитие, категорични са историци и икономисти.

Ние бяхме една от 30-те държави, участващи в световния експорт на машини. Създавали сме технологии и продукти, които могат да бъдат гордост за всяка нация, пише изданието socbg.com.Devnia

През времето на социализма в България се развива мощна индустрия. Нашата страна има развита металургия, тежка химическа промишленост, машиностроене, хранителна промишленост, базирани на модерни технологии.

Нека само си спомним за индустриалните „сърца“ на нашата страна – Девня, Димитровград, Перник, Радомир, „Нефтохимическият комбинат“ в Бургас, „Маришкият басейн“, а защо не и „Кремиковци“…

motokari

Да си спомним и за държавната фирма „Балканкар“, която е сред световните лидери при производството на електро- и мотокари.

Доказателство за модернизацията на нашата индустрия е изграждането на заводите за информационни технологии и електроника, сред които за компютри в Правец, както и за роботи в Стара Загора.

stroeg AEC Kozlodui

Най-ярък пример за модернизиране на енергетиката на България е изграждането на Атомната електроцентрала в Козлодуй.

Ако през 1939 година в България са произведени 266 милиона киловатчаса електроенергия, то преди да бъдат спрени 4-те малки блока на АЕЦ „Козлодуй“, производството достига до 41,703 милиарда киловатчаса.

Изградени са десетки язовири и водни електроцентрали, чийто връх са Баташкият водносилов път, каскадата „Белмекен – Сестримо – Чаира“ и ПАВЕЦ „Чаира“.

Топлоелектрическите централи (ТЕЦ) се строят, за да се ускори добивът на електроенергия, доколкото изграждането на язовири и ВЕЦ изисква по-големи инвестиции и продължително време за изграждане.

От това време са големите язовири „Росица“ („Ал. Стамболийски“), „Копринка“ („Г. Димитров“), „Искър“ и много други.

rsz_brigadiri_prohod_na_republikata

При социализма в България реално започва да се изгражда по-голяма част от инфраструктурата на страната – „Проходът на републиката“ („Хаинбоаз“), първият „Дунав мост“ – при Русе, търговските пристанища във Варна и Бургас, най-тежките – планински, участъци на автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“ и още много обекти. Изградена е модерна железопътната мрежа, като главните железопътни линии са електрифицирани. България развива модерно корабостроене и военна промишленост, която носи значителни валутни приходи на страната ни.

Модернизира се и селското стопанство. Окрупняването на земята и механизацията удвояват производството на селскостопанска продукция. Това от своя страна помага за индустриализацията на България.

В началото на 80-те години на миналия век страната ни почти се изравнява с редица капиталистически страни в индустриалното си развитие, коментират анализатори.

Споделете тази публикация! Дайте шанс и на приятелите си да бъдат информирани!

Подобни публикации


loading...
  1. Бряяяя нали 45 години ви стигаха и времето бе ваше…..ай оправяйте се сега….

  2. Беше,сега развалина

  3. Помним и.чакаме ВИДОВДЕН!

  4. Помним.Толкова бе развито всичко,че все гледахте с едно оче на Запад,да чопнете някой долар на черно и беж в Корекома.Толкова бе развито,че то не бе ТКЗС,то не бе АПК,а същевременно си остана едно нищо.Толкова бе развито всичко,че Тато търкаше килимчето пред вратите на ФРГ за някой изпаднал пфениг.
    Бяхме развити до момента,в който не свършиха чуждите пари.

  5. Всички западни страни се молеха да намалим темпото, че да се изравнят със нас!

  6. Беше, преди да изберете тези безродници и предатели!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Червено © 2016 Tyxo.bg 

counter Frontier Theme